top of page

התמודדות עם משברים - משבר הקורונה

ראש השיטה שלנו תמיד אומר שמכאב נבנים. למשל אתה רוצה לשפר את הגמישות שלך זה כרוך בכאב. אתה רוצה לחשל את העצמות זה כרוך בכאב. זה חל גם על דברים שאינם פיזיים, כמו משברים. ראיתי לפני כמה שנים ביו טיוב סרטון קצר של הרב אברהם טברסקי. טברסקי פסיכיאטר ורב החי בארה"ב, צילם סרטון בו הוא מדבר על התמודדות על מתחים. בעודו יושב בקליניקה של רופא השיניים שלו, החל לקרוא מאמר אודות איך הלובסטרים גדלים. הסיפור הוא שללובסטר יש שריון וכאשר הלובסטר גדל הוא חש לחץ מפאת קוטנו של השריון כי השריון לא מתרחב, השריון מגביל אותו והלובסטר חש לחץ וחוסר נינוחות. בשלב הזה הלובסטר הולך למקום מסתור משיל מעליו את השריון ומייצר לעצמו שריון גדול יותר, תהליך שהלובסטר עובר מספר פעמים במהלך חייו. הגירוי שעוזר ללובסטר לגדול זה תחושת החוסר נינוחות. אם ללוסבטר לא היה את התהליך של חוסר הנינוחות הזו, הוא לא לעולם לא היה משיל את השריון הקטן מעליו ומכאן שלא היה גדל. בשורה התחתונה אומר הרב טברסקי, שעתות משבר אלו הן עתות וסימן לצמיחה, אם נדע להתמודד עם המצוקה הזו נדע לצמוח דרך המשבר.



המשבר שפוקד אותנו (משבר הקורונה) תפס אותנו לא מוכנים. מי חשב שנהיה בסגר בבתים מנסים בכל כוחותינו ומשאבינו להילחם באויב בלתי נראה. אי אפשר לצאת לעבוד, לבלות, כל השגרה שלנו נעצרה. יכול אדם לקבל את המצב הזה ובתקופה הלא קצרה הזו לבחור שלא לקדם את עצמו בכל תחום: לימודים, תזונה, אומנות לחימה וכושר. כך מתחיל תהליך של רגרסיה כאשר החזרה לשגרה בתום המשבר תתחיל מנק' פתיחה נמוכה יחסית. ואילו יש אנשים שבוחרים שלא לקפוא ובמסגרת המגבלות שחלים עלינו לנסות כל אחד בביתו, להמשיך ללמוד ולהתפתח, לא להתפתות לתזונה לא בריאה וללא בקרה (אכילה רגשית יש שיאמרו),

ולשמירה על הכושר האישי. אותם אנשים שכשנחזור לשגרה (אמן בקרוב) הנק' פתיחה שלהם תהיה לא רחוקה מאותה נק' בה נפסקה שגרת החיים אותה אנו מכירים.


קטע מתוך הסרט קיקבוקסר (1989) - ז'אן קלוד ואן דאם באימון קשוח



עם פרוץ המשבר וההבנה כי האימונים במתכונת הרגילה לא יוכלו להתקיים מפאת איסור על התכנסות, מהר מאוד העברנו את האימונים לאימוני און ליין דרך ZOOM. אימונים בצורה זו מונעים מאיתנו את סגנון האימונים אליו אנו רגילים מחד , ומאידך פותחים בפנינו הרבה דלתות חדשות כלומר, הם לא רק תחליף שבונה כושר עמידה ומשמר יכולת, אלא דבר בפני עצמו, שיש לו גם יתרונות שלא תמיד צפינו מראש, ועדיף בהרבה על פני לבחור שלא להתאמן. כך שמרנו עד כמה שניתן על הטכניקה והכושר ובעיקר עמדנו על יכולת ההתמדה. כאשר אדם ניחן ביכולת של התמדה כמעט כל דבר הוא אפשרי!

דו ז'ה!



"הכל תלוי בהתמדה" - סי-ג'ו אייל קורן
bottom of page