top of page

STREET MMA - שילוב אומנויות לחימה לרחוב

אין ספק כי שילוב של אומנויות לחימה זו דרך הכי נכונה להקנות למתאמנים כלים להגן על עצמם ברחוב. ישנן מספר רב של אומנויות לחימה מעולות, לכל אחד מהן דרך משלה להתמודדות עם איומים.

צריך לקחת בחשבון שמספר גדול של אומנויות לחימה אינן מתאימות להגנה עצמית והפוקוס שלהם מוכוון זירה / תחרויות ולא לרחוב.


איך ברוס לי משתלב בכל הסיפור הזה?

ברוס לי שהיה אומן לחימה שהחל את דרכו באומנות הלחימה ווינג צ'אן קונג פו, הבין בשלב מסויים כי זה לא מספיק, וכי עליו לשלב טכניקות מאומנויות לחימה שונות כדי לתת למתאמן את האומנות הלחימה האולטימטיבית להגן על עצמו ברחוב. כך הוא ייסד את אומנות הלחימה JEET KUN DO אומנות לחימה לתוכה יצק טכניקות מטאיקוונדו, איגרוף, ג'יו ג'יטסו, סייף וכמובן ווינג צ'אן קונג פו, ובעצם סלל את הדרך למה שנקרא לימים MMA - Mixed Martial Arts המודרני.




מה השוני בין MMA ל- STREET MMA?

אימוני MMA הם מוכווני זירה, יש חוקים ויש הגבלות. מאידך אימוני STREET MMA הם מוכווני רחוב שם אין חוקים, אין שופט ואין הגבלות, בהגנה עצמית חובה עלייך להתאמן לקראת מצב שתצטרך להגן על עצמך בכל מקום ובכל אמצעי. כך שלשם הגנה עצמית עשוי המתאמן להידרש להתקפות למפשעה, לעיניים של התוקף דבר שאסור כלל ב-MMA. בנוסף MMA מחולק לקטגוריות משקל, ברחוב אין חלוקה שכזו! את.ה עשוי להיתקל במישהו שעדיף עליך פיזית.


עניין נוסף זה השימוש והצורך בהתגוננות מפני כלי נשק שונים, כמו סכין, אלה (מקל) וכו'. המציאות בה אנו חיים במדינתנו אלו תרחישים שאינם נדירים ואף עשויים לתפוס כל אחד מאיתנו בכל מקום ובכל עת. אלו סיטואציות שמתורגלות ב-STREET MMA.


טקטיקת הקרב של STREET MMA שונה בתכלית מטקטיקת הקרב של ה-MMA. בעוד קרבות MMA עשויים להימשך 5 סיבובים שכל סיבוב הוא עד 5 דק', ברחוב אין לי את הפריווליגיה הזו. ברחוב אני שואף לסיים את העימות תוך כמה שניות, נתקלתי בסיטואציה / הופתעתי אני מגיב מיד הכי חזק הכי מהר לנקודות תורפה.



איך מתאמנים ב- STREET MMA?

באימונים אנו נותנים למתאמן את הכלים להגן על עצמו.

אנו מלמדים טכניקות המתאימות להגנה עצמית, אנו עובדים גם בצורה אינטנסיבית בכמה מישורים. הראשון בא לידי ביטוי באחד העקרונות של השיטה שלנו - היערכות להתמודדות לא פרופורציונלית, הרחוב עשוי לזמן לך מישהו שהוא עדיף עליך פיזית, גם כנגד זה אנחנו לומדים להגן על עצמנו.


השני כושר גופני, אין דומה לוחם עם כושר גופני לאחד ללא כושר גופני.

אנחנו רוצים שיהיה למתאמנ.ת כושר גופני ברמת הסיבולת - שיוכל להגן על עצמו בצורה המיטבית גם כאשר הוא מותש פיזית (נגיד אם הוא מותקף כאשר הוא רץ להנאתו) הוא חייב להצליח להגן על עצמו גם במצב כזה. רמת כושר נוספת זה להתחזק פיזית, המתאמן חייב להתחזק ככל יכולתו כדי שהמכות והבלימות שיידרש לבצע יהיו עוצמתיים.



למי מתאים אימוני STREET MMA?

כל אחד/ת שרוצה לדעת להגן על עצמו ופחות מחפש את הזירה והתחרויות.

כל אחד/ת שרוצה לדעת טכניקות שלא מלמדים בשום מקום אחר.

אימוני STREET MMA מיועדים לנשים וגברים כאחד החל מגיל 15. בקבוצה ברעננה שניתן להתחיל בגיל צעיר יותר - מגיל 9.








bottom of page